Aktualnosti
  
Jeste li znali?

Ilok - jedino hrvatsko srednjovjekovno kraljevsko središte poslije Knina

Povjesničari govore da su srednjovjekovni dvor i utvrda Nikole Iločkog jedino hrvatsko kraljevsko središte poslije Knina i nestanka dinastije obitelji Trpimirovića. Stoga se Ilok smatra utvrđenim kraljevskim sjedištem čija je površina bila gotovo jednaka onoj srednjovjekovnoga Splita, odnosno čak veća od Trogira, Paga, Poreča.

Program „Konkurentnost turističkog gospodarstva“. Ministarstvo turizma

30.01.2019

 S ciljem podizanja konkurentnosti turističkog gospodarstva u 2019. godini, Ministarstvo turizma objavilo je javni poziv za program 'Konkurentnost turističkog gospodarstva'

 Kroz ovaj program u proračunu je predviđeno bespovratnih 23,6 milijuna kuna koje će se kroz niz mjera dodjeljivati za povećanje kvalitete i dodatne ponude ugostiteljskih objekata, razvoj novih proizvoda u destinaciji, održivi razvoj, internacionalizaciju poslovanja, korištenih novih tehnologija i slično.

„Ove godine izdvojili smo gotovo 24 milijuna kuna za projekte namijenjene jačanju atraktivnosti i konkurentnosti hrvatskog turizma. Posebnu pažnju kroz program posvećujemo i razvoju turizma na kontinentu, dalmatinskom zaleđu i otocima, održivom razvoju, korištenju novih digitalnih tehnologija te povezivanju poljoprivrede i turizma. Nastavak je to naših dosadašnjih aktivnosti usmjerenih prema ravnomjernijem turističkom razvoju naše zemlje, povećanju turističke potrošnje i poticanju cjelogodišnjeg turizma“, istaknuo je ministar turizma Gari Cappelli povodom objave javnog poziva.

Sredstava su dostupna subjektima malog gospodarstva (trgovačka društva izvan javnog sektora, obrti i zadruge) i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koja pružaju ugostiteljske i/ili turističke usluge. Financiranjem turističkih projekata diljem cijele Hrvatske želi se ojačati ponuda, a samim time i potrošnja u destinaciji, povećati razinu popunjenosti objekata tijekom čitave godine, povećati zapošljavanje u turizmu, povezati dionike u turizmu, prvenstveno lokalne proizvođače te ojačati međunarodnu prepoznatljivost Hrvatske.

Program dodjele bespovratnih potpora sastavljen je od četiri mjere, od kojih svaka ima različitu namjenu sufinanciranja. Kroz mjeru A podupire se povećanje standarda, kvalitete i dodatne ponude smještajnih objekata vrste: hoteli, kampovi, ostali ugostiteljski objekti za smještaj i obiteljska poljoprivredna gospodarstva, sufinanciranjem prihvatljivih projektnih aktivnosti, kao što su: podizanje kvalitete uz uvjet dostizanja više kategorije, razvoj i unaprjeđenje dodatnih sadržaja, tematsko definiranje smještajnih kapaciteta, ulaganje u zeleno poduzetništvo, izgradnju novog kampa ili kamp odmorišta u kontinentalnom dijelu Hrvatske, jadranskom zaleđu te na otocima gdje takvih sadržaja nema, aktiviranje planinarskih i lovačkih domova, izgradnja ili uređenje objekata za robinzonski i BIKE smještaj, povećanje i poboljšanje uvjeta za boravak osoba s invaliditetom, uređenje izletišta, kušaonica, vinotočja, te razvoj etno, tradicijskih, lovnih, ribolovnih, konjičkih i drugih dodatnih sadržaja na poljoprivrednim gospodarstvima.

Kroz mjeru B potiče se razvoj posebnih oblika turizma kao što su ciklo-turizam, aktivni i pustolovni kroz ulaganja u infrastrukturu, servise i opremu, uređenje potrebne infrastrukture i ulaganja u opremu za špilje, rafting, stijene za penjanje, vidikovce, adrenalinske parkove, golf vježbališta, te promotivne aktivnosti za postojeću ponudu. Kroz ovu mjeru podupiru se i zabavni, adrenalinski i tematski parkovi, tradicijski mali ploveći hoteli, obnova i uređenje izletničkih drvenih brodova tradicijske izgradnje, te kreiranje paket aranžmana novih turističkih proizvoda za tržišta posebnih interesa.

Mjera C odnosi se na dostupnost i sigurnost turista, kroz sufinanciranje javno dostupnih defibrilatora (medicinski uređaji za spašavanje i oživljavanje) u ugostiteljskim objektima na otocima i na brodovima za krstarenje Jadranom, uz obveznu edukaciju djelatnika, te sufinanciranje inovativnih IT tehnologija vezanih za digitalnu interakciju s gostima, te aplikacije vezane za povećanje vidljivosti destinacijske ponude, posebnih oblika turizma, tematskih proizvoda i ruta.

Mjera D odnosi se na prepoznatljivost, pa će se tako financirati plasman otočnih proizvoda kroz opremanje prodajno izložbenih prostora u ugostiteljskim objektima na otocima, te realizacija tematskih ruta i kreiranje paket aranžmana na temu „Hrvatski otočni proizvodi“. Kroz ovu mjeru također će se sufinancirati veći međunarodni skupovi u Hrvatskoj koji su vezani za investicije u turizmu, kao i promotivne aktivnosti vezane za prepoznatljivost pojedinih posebnih oblika turizma udruženih subjekata na nacionalnoj razini.

Javni poziv otvoren je do 1. ožujka 2019. godine, a cjeloviti tekst programa možete pronaći na stranicama Ministarstva turizma.

Izvor: mint.gov.hr

Povratak na listu